مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی
نوشته شده توسط : edbazar

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی رده بالا و با کیفیت را دارید، مطمئن باشید گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) و پی 30 هوآوی (Huawei P30) می‌توانند گزینه های خرید عالی باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی بپردازیم و برتری های هر یک از این دو اسمارتفون (smartphone) را نسبت به دیگری بشناسیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

دو شرکت هوآوی و سامسونگ طی چند سال اخیر گوشی های رده بالای بسیار با کیفیت تولید کرده‌اند. شاید خیلی از افراد تصور داشته باشد که گوشی های شرکت هوآوی توانایی و پتانسیل رقابت با گوشی های برند سامسونگ را ندارند، اما واقعیت اینطور نیست و اگر واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنید، حتی خیلی از گوشی های هوآوی از گوشی های هم رده قیمتی سامسونگ بهتر و قدرتمندتر هستند. گوشی هوآوی P30 یکی از جالب ترین اسمارتفون های فعلی شرکت چینی هوآوی است که در ماه مارس (March) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم و در مقاله "نقد و بررسی هوآوی P30 : دوربین، باتری و پردازنده عالی"هم به نقد و بررسی آن پرداختیم.

در سمت مقابل گلکسی S10 به عنوان پرچمدار فعلی سامسونگ شناخته می‌شود و در ماه فوریه (February) سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم. اگر به یاد داشته باشید سری گوشی های گلکسی اس 10 سامسونگ را در مقاله "نقد و بررسی گلکسی S10+ ، S10 و S10e: اوج زیبایی و قدرت" مورد ارزیابی قرار دادیم. اما به نظر شما Galaxy S10 گزینه خرید بهتری است یا Huawei P30؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی بپردازیم و نقاط قوت و برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به محصول دیگر مشخص کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقایسه با ما همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: سبک طراحی و ظاهر

از آنجایی که هر دو گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت های خودشان هستند، طبیعتا کیفیت ساخت بالایی دارند. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن ها با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده است. شیشه گوریلاگلس نوعی از شیشه محافظ است که منجر به افزایش مقاومت دستگاه در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز می‌شود. در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که بدنه هر دو گوشی مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیده شدن دارد اما با این حال بهتر است حتما آن ها را به همراه گارد موبایل استفاده کنید تا هر ضربه اتفاقی منجر به شکستن یا ترک برداشتن قاب گوشی نشود. هر دو گوشی گلکسی S10 و هوآوی P30 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و از اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش بهره می‌برند!

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش هر دوی آن ها بسیار دقیق و عالی است و این موضوع از ویژگی های جالب هر دو گوشی خواهد بود. ضمنا هر دو اسمارتفون مذکور از پورت USB Type C بهره‌مند هستند و اسپیکر های استریو و قدرتمندی دارند. از نظر اندازه خیلی تفاوتی مابین گلکسی اس 10 و هوآوی پی 30 وجود ندارد و تفاوت های ابعادی آن ها نهایتا به 1 میلیمتر می‌رسد که در حین استفاده از گوشی اصلا قابل درک نیست. وزن هوآوی P30 کمی هم حدود 8 گرم از وزن گلکسی S10 بیشتر است که این مسئله هم چندان قابل درک نخواهد بود. سبک طراحی هر دو گوشی مدرن و به روز است و با نگاه کردن و در دست گرفتن آن ها کاملا حس در دست داشتن یک گوشی رده بالا و درجه یک به شما منتقل خواهد شد.

وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن ها توجهتان را جلب می‌کند اما سبک طراحی نمایشگر دو گوشی با هم تفاوت دارد. صفحه نمایش هوآوی P30 در لبه فوقانی خود زائده‌ای برای نصب لنز دوربین سلفی دارد که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود، اما لنز دوربین سلفی گلکسی اس 10 در قلب نمایشگر و گوشه سمت راست و فوقانی آن نصب شده و بدین ترتیب سبک طراحی متفاوتی را ارائه می‌کند. ضمنا حاشیه های صفحه نمایش گلکسی اس 10 در دو لبه راست و چپ واقعا باریک هستند و این موضوع منجر به افزایش جذابیت های دستگاه می‌شود. به عقیده ما وقتی از نمای رو به رو طراحی و ظاهر دو گوشی را با هم مقایسه کنید، برنده مقایسه Galaxy S10 سامسونگ خواهد بود چون جذاب‌تر، متفاوت‌تر و منحصر به فردتر به نظر می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

وقتی از نمای پشت دو گوشی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که نحوه نصب لنز دوربین اصلی آن ها با هم تفاوت دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی از سه لنز مختلف تشکیل شده اما مجموعه دوربین هوآوی پی 30 به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده و مجموعه دوربین گلکسی S10 به صورت افقی در بخش فوقانی و وسط قاب پشت آن نصب است. اینکه نحوه طراحی قاب پشت کدام گوشی سبک بهتری دارد وابسته به سلیقه شخصی کاربر است و واقعا نمی‌توان گفت که قاب پشت یکی از دو گوشی مورد نظر نسبت به دیگری طراحی جذاب تری را ارائه می‌کند. ضمنا فراموش نکنید که ماهیت طراحی قاب پشت هر دو گوشی یکسان و تقریبا مشابه است.

هر دو گوشی از طراحی ضد آب بهره می‌برند اما در این زمینه هم گلکسی S10 به مراتب وضعیت بهتری نسبت به هوآوی P30 دارد. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و در بررسی های صورت گرفته واقعا نشان داده که در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد و می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. اما هوآوی پی 30 از استاندارد ضد آب IP53 پشتیبانی به عمل می‌آورد که نشان می‌دهد دستگاه فقط در برابر پاشش آب مقاوم بوده و تماس طولانی مدت آن با آب می‌تواند مستقیما به دستگاه آسیب های جدی وارد کند. به طور کلی باید گفت که هر دو گوشی گلکسی S10 و P30 از نظر سبک طراحی و ظاهر گوشی های زیبا و جذابی هستند که طراحی به روز و با کیفیتی دارند. با توجه به خلاقیتی که سامسونگ در طراحی پنل جلوی گلکسی S10 بکار برده، به عقیده ما این گوشی می‌تواند برنده این بخش از مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی باشد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: صفحه نمایش

صفحه نمایش همیشه یکی از بخش های بوده که گوشی های پرچمدار سامسونگ در آن قدرت و کیفیت خود را به رخ می‌کشند! گلکسی اس 10 سامسونگ هم از این موضوع مستثنی نیست و به عقیده ما در این زمینه برتری محسوسی نسبت به گوشی هوآوی پی 30 دارد. صفحه نمایش هر دو گوشی 6.1 اینچی است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. حدود 88.3 درصد از کل مساحت پنل جلو.ی Galaxy S10 توسط نمایشگر آن احاطه شده و حدود 85.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی Huawei P30 هم توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. پنل نمایشگر دو گوشی هم به ترتیب از نوع OLED برای هوآوی پی 30 و داینامیک آمولد (Dynamyc AMOLED) برای گلکسی S10 خواهد بود. لازم به اشاره است که پنل های داینامیک آمولد جدیدترین تکنولوژی سامسونگ در طراحی نمایشگر های آمولد را در بر می‌گیرند و علاوه بر بهینه بودن بسیار شاداب، شارپ و دقیق هستند و توانایی عالی هم در تولید روشنایی دارند.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ بهتر از هوآوی P30 است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر 6.1 اینچی گوشی به ارمغان آورده می‌شود. این موضوع در حالیست که رزولوشن صفحه نمایش هوآوی P30 معادل 2340 در 1080 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن به حدود 422 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پس کاملا مشخص است که سامسونگ گلکسی S10 از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با هوآوی P30 دارد. ضمنا صفحه نمایش گوشی گلکسی S10 از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند و به لطف این قابلیت همواره (حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش) محتوایی مثل تاریخ، ساعت و برخی نوتیفیکیشن ها را به تصویر می‌کشد.

روی صفحه نمایش هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما هوآوی دقیق مشخص نکرده که چه نسخه‌ای از شیشه گوریلاگلس را بر روی نمایشگر P30 بکار برده است. این موضوع در حالیست که سامسونگ به وضوح عنوان داشته گوریلاگلس 6 روی صفحه نمایش Galaxy S10 نصب است. در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی مقاومت عالی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است حتما روی صفحه نمایش هر دوی آن ها گلس ال سی دی نصب شود. اما کیفیت صفحه نمایش دو گوشی در عمل چگونه است؟ اگرچه هر دو گوشی مورد نظر محتوا را با کیفیت بسیار عالی به تصویر می‌کشند اما باید اعتراف کرد که وضوح تصویر، جزئیات تصویر، شادابی و شارپنس بهتری توسط صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ ارائه می‌شود. محتوایی که روی صفحه این گوشی به تصویر کشیده می‌شود واقعا جذاب و کم نظیر است و شاید کمتر گوشی توانایی رقابت با آن را داشته باشد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ از نظر روشنایی هم وضعیت بهتری نسبت به صفحه نمایش هوآوی P30 دارد. بدین سبب می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش این گوشی بر روی 70 الی 80 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی محتوای صفحه را مشاهده کنید. این موضوع در حالیست که در شرایط مشابه صفحه نمایش هوآوی پی 30 با تنظیم روشنایی روی 90 الی 100 درصد می‌تواند بازده مشابهی را ارائه کند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی باید اینطور گفت که صفحه نمایش Galaxy S10 هم از نظر سبک طراحی و هم از نظر کیفیت عملکرد وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی Huawei P30 دارد. البته این موضوع بدان معنا نیست که کیفیت صفحه نمایش هوآوی پی 30 پایین باشد، بلکه در اینجا رقابت مابین بهتر و بهترین برقرار است و ظاهرا گلکسی اس 10 نقش بهترین را ایفاء می‌کند!

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: سیستم عامل و رابط کاربری

هر دو گوشی گلکسی S10 و P30 به طور پیش فرض از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برند. طبیعتا رابط کاربری دو گوشی متفاوت خواهد بود. گلکسی اس 10 از رابط کاربری One UI بهره‌مند شده و رابط کاربری هوآوی P30 هم EMUI 9.1 خواهد بود. بدون تردید هر دو گوشی حداقل تا چند سال آتی تمام آپدیت های اندروید را دریافت خواهند کرد و از این نظر وضعیت یکسانی دارد. بنابراین تفاوت های مابین دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود . با توجه به اینکه ارتباط برقرار کردن با رابط کاربری گوشی های اندرویدی تا حد زیادی به سلیقه شخصی کاربران بستگی دارد، نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام گوشی بستر نرم افزار و رابط بهتری نسبت به گوشی دیگر دارد اما به عقیده ما رابط One Ui گلکسی اس 10 به دلیل بهینه‌تر و روان‌تر شدن وضعیت بهتری در مقایسه با رابط EMUI 9.1 دارد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

از سمت دیگر پشتیبانی گلکسی S10 و رابط One UI از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) یک ویژگی منحصر به فرد و جالب دیگر برای آن است. به موجب این قابلیت می‌توان گوشی Galaxy S10 را به یک مانیتور متصل کرد و دستگاه را در حالت دسکتاپ مانند مورد استفاده قرار داد. با وجود تمام این تفاسیر هنوز اپلیکیشن های پیش فرض روی هر دو گوشی آزاردهنده هستند و حجم رابط و بستر نرم افزاری آن ها نسبتا زیاد است. اما زمانی که در بخش های مختلف رابط دو گوشی و منوهای آن پرسه می‌زنید با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. انجام کارهای روزمره مثل تماشای ویدئو، وبگردی، برقراری تماس تلفنی، پرسه زدن در اینستاگرام و تلگرام و غیره بدون مشکل با هر دو گوشی نام برده شده قابل انجام خواهد بود. بنابراین انتخاب گوشی بهتر از نظر بستر نرم افزاری و رابط کاربری را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم اما سلیقه شخصی ما بیشتر با رابط گلکسی S10 سازگار است.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن ها می‌شود. با توجه به اینکه هر دو گوشی از پرچمداران برند خود هستند، انتظار داریم که قدرت عملکرد عالی داشته باشند. گلکسی S10 سامسونگ از تراشه اگزینوس 9820 بهره می‌برد که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. البته نسخه‌ مجزایی از این گوشی با تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام هم در برخی بازارها نظیر بازار ایالات متحده عرضه شده اما نسخه‌ای از این گوشی که در بازار کشورمان موجود است از تراشه اگزینوس 9820 بهره می‌برد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتزی دارد. دو هسته آن از دو Cortex-A75 در نظر گرفته شده‌اند و فرکانس 2.31 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Mongoose M4 خواهند بود و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی را به همراه خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گلکسی اس 10 سامسونگ از رم 8 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

در سمت مقابل هوآوی پی 30 از تراشه کرین 980 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 و با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی دارد. دو هسته باقی مانده تراشه آن هم از نوع Cortex-A76 در نظر گرفته شده‌اند و فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 در این تراشه وظیفه آنالیز داده های گرافیکی را بر عهده دارد و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. این گوشی از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده و تمام نسخه های آن از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما نسخه پایه دو گوشی مورد نظر را در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی استفاده کردیم. یعنی هوآوی پی 30 مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با گلکسی S10 مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مقایسه شد.

در بررسی صورت گرفته مشخص شد که هر دو گوشی پتانسیل پردازشی بسیار خوبی دارند و حتی سنگین ترین بازی های اندرویدی نظیر Asphalt 9 Legends، PUBG Mobile و Fortnite به راحتی در آن ها نصب و اجرا می‌شود. بدنه هر دو گوشی بعد از 15 الی 20 دقیقه اجرای بازی های مذکور داغ می‌شود و این موضوع قابل حس خواهد بود اما هیچ مشکلی در عملکرد آن ها به وجود نمی‌آید. جهش مابین اپلیکیشن های مختلف حتی در سخت ترین شرایط هم با سرعت بالایی در هر دو گوشی قابل انجام است، اما در برخی مواقع هوآوی P30 از نظر سرعت جابجایی تا حد کندتر از گلکسی S10 عمل می‌کند. اگرچه در عمل تفاوت محسوسی مابین بازده گلکسی اس 10 و هوآوی پی 30 احساس نمی‌شود، اما بر روی کاغذ و طبق بنچمارک ها گلکسی S10 قدرت عملکرد بهتری در مقایسه با Huawei P30 دارد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد بالایی دارند و به راحتی از پس نصب و اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی بر می‌آیند. اما چون نسخه پایه Galaxy S10 از رم و حافظه داخلی بیشتری نسبت به نسخه پایه P30 هوآوی بهره می‌برد، این گوشی می‌تواند گزینه خرید بهری باشد. ضمن اینکه گلکسی اس 10 بر روی کاغذ و بنچمارک ها هم وضعیت بهتری در مقایسه با هوآوی P30 دارد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: دوربین

یکی از جالب ترین بخش های مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مربوط به دوربین آن ها می‌شود. دوربین اصلی گلکسی اس 10 از سه لنز 12، 16 و 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولترا واید (Ultrawide) و تله‌فتو (Telephoto) هستند. دیافراگم لنز 12 مگاپیکسلی و واید این گوشی از نوع متغیر است و می‌تواند به طور خودکار با توجه به شدت نور محیط از F/1.5 تا F/2.4 تغییر اندازه داشته باشد. دیافراگم دو لنز 16 و 12 مگاپیکسلی اولترا واید و تله‌فتو آن هم به ترتیب F/2.4 و F/2.2 هستند. اصلی ترین ویژگی هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوال پیکسل (Dual Pixel PDAF)، زوم اپتیکال 2x، HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه می‌شود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی Galaxy S10 سامسونگ در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل دوربین اصلی هوآوی پی 30 از سه لنز 40، 8 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، اولترا واید و تله‌فتو هستند و دیافراگم، F/1.8، F/2.4 و F/2.2 دارند. قابلیت هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AF)، زوم اپتیکال 3x، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی P30 هوآوی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش دوگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که دوربین هر دو گوشی فوق‌العاده خوب و با کیفیت عمل می‌کند اما در اغلب مواقع و در حالت عکسبرداری عادی دوربین اصلی هوآوی پی 30 به مقدار بسیار اندکی بهتر از دوربین اصلی Galaxy S10 عمل خواهد کرد. البته ممکن است در برخی مواقع حالت عکس صادق باشد اما حداقل در 70 درصد موارد کیفیت عملکرد دوربین اصلی هوآوی P30 کمی از گلکسی S10 بیشتر خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

به عقیده ما دوربین اصلی هوآوی P30 در ضبط عکس های پرتره هم کیفیت بهتری نسبت به دوربین اصلی Galaxy S10 دارد و این موضوع به ویژه در محیط های بسته و با نور محدودتر بیشتر قابل درک می‌شود. اما از سمت دیگر کیفیت عملکرد قابلیت OIS در حین ضبط ویدئو با دوربین دو گوشی در گلکسی اس 10 بیشتر است و این موضوع سبب می‌شود بتوانید با دوربین آن ویدئو های روان و زیبایی ضبط کنید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی هر دو گوشی گلکسی S10 و P30 هوآوی بسیار با کیفیت، دقیق و عالی هستند اما در 70 درصد مواقع عکس هایی که با دوربین پی 30 ضبط می‌شوند به مقدار اندکی کیفیت بهتری نسبت به تصاویر ضبط شده با دوربین اصلی گلکسی اس 10 دارند. اما وضعیت دوربین سلفی و گوشی چطور است؟

دوربین سلفی Galaxy S10 سامسونگ از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/1.9 دارد و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوال پیکسل، HDR عکسبرداری پرتره و همچنین ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند که قابلیت جالبی برای دوربین سلفی یک اسمارتفون است. در سمت مقابل دوربین سلفی هوآوی P30 از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که دوربین سلفی Galaxy S10 تقریبا در 80 درصد مواقع کیفیت بهتری در مقایسه با دوربین سلفی هوآوی پی 30 دارد. ضمن اینکه ضبط ویدئو های سلفی 4K هم با آن بسیار لذت بخش بوده و می‌تواند تجربه خاصی را برایتان به همراه داشته باشد. عکس های سلفی پرتره‌ای هم که با دوربین سلفی Galaxy S10 ضبط می‌شوند نسبت به عکس های پرتره سلفی هوآوی P30 شاداب‌تر و دقیق تر هستند. پس در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که دوربین اصلی هوآوی P30 کمی از دوربین اصلی گلکسی S10 بهتر است و از سمت دیگر دوربین سلفی گلکسی اس 10 بهتر از دوربین سلفی Huawei P30 عمل می‌کند. فراموش نکنید دوربین های اصلی و سلفی هر دو گوشی مورد نظر از بهترین های بازار هستند.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: باتری و شارژدهی

باتری در نظر گرفته شده برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 یک باتری لیتیوم یونی و 3400 میلی آمپر ساعتی است، اما در سمت مقابل باتری هوآوی پی 30 از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 3650 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مشخص شد که توان شارژدهی باتری هر دو گوشی تقریبا وضعیت مشابهی دارد و هر دوی آن ها می‌توانند به یک میزان قدرت شارژدهی داشته باشند. از نظر سرعت شارژ مجدد باتری باید برتری را به هوآوی P30 نسبت دهیم. هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورند و شارژر فابریک آن ها به ترتیب 15 واتی (برای گلکسی S10) و 22.5 واتی (برای هوآوی P30) است. بدین سبب باتری گوشی پی 30 هوآوی ظرف 80 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود و باتری گلکسی اس 10 هم در مدت زمانی حدود 100 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ خواهد شد.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی

 

اما گوشی گلکسی S10 سامسونگ دو ویژگی خاص دیگر دارد که هوآوی پی 30 از آن ها بهره‌مند نیست. اولین ویژگی مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت شارژ بیسیم سریع و 15 واتی می‌شود. دومین ویژگی منحصر به فرد آن هم مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس (Reverse Wireless Charging) می‌شود که به موجب آن دستگاه می‌تواند مثل یک پاوربانک وایرلس عمل کند و باتری دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را شارژ نماید. بنابراین این ویژگی های جدید و جالب می‌توانند از نقاط قوت گوشی سامسونگ Galaxy S10 باشند.

 

مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی: قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی مربوط به قیمت این دو گوشی و ارزش خریدشان می‌شود. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه پایه گوشی سامسونگ Galaxy S10 با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان در بازار موجود است. این موضوع در حالیست که نسخه پایه گوشی P30 هوآوی در بازار قیمتی در حدود 11.9 میلیون تومان دارد. با توجه به بررسی و مقایسه‌ای که مابین این دو گوشی داشتیم، مشخص است که ارزش خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌تر آن می‌تواند بیشتر از هوآوی P30 باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی S10 سامسونگ با P30 هوآوی پرداختیم. هر دو گوشی مورد نظر هم اکنون از بهترین گوشی های اندرویدی بازار هستند و پرچمدار شرکت های سازنده خودشان به شمار می‌روند. برخی از اصلی ترین برتری های هر یک از دو گوشی مذکور نسبت به محصول دیگر در بخش زیر مشخص شده است. امیدواریم که از این مقایسه و بررسی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

 

برتری های گلکسی S10 نسبت به هوآوی P30:

  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 و بدنه ضد آب واقعی
  • صفحه نمایش بهتر و زیباتر
  • پردازنده قوی تر (حداقل بر روی کاغذ)
  • رم بهتر (در نسخه پایه)
  • دوربین سلفی بهتر
  • پشتیبانی از سامسونگ دکس
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس
  • قیمت مناسب تر

 

برتری های هوآوی P30 نسبت به گلکسی S10:

  • دوربین اصلی بهتر
  • سرعت شارژ باتری بهتر




:: برچسب‌ها: مقایسه گلکسی S10 سامسونگ , مقایسه هوآوی P30 , مقایسه دو گوشی , مقایسه گوشی , گوشی پرچم دار , هواوی , سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: